02-6666833 /  צרו קשר / Русский /العربية / עברית / English

עמותה ישראלית לחקר ומניעת מוות פתאומי בתינוקות

עמותה ישראלית לחקר ומניעת מוות פתאומי בתינוקות

איך מלבישים תינוק בימים חמים

בקיץ חשוב להגן על התינוק מחימום יתר ולהלבישו בהתאם.    "תינוקות לא יכולים להתאים עצמם לטמפרטורה משתנה כמו מבוגרים, ובתנאים קיצוניים חשוב להיות ערים לחום גופם, בעיקר בזמן שאתם נמצאים מחוץ לבית" אומרת ד"ר ענת שץ יו"ר עמותת עתיד למניעת מוות פתאומי בתינוקות -מוות בעריסה, ורופאת א.א.ג ילדים ,. "תינוקות מעלים חום גוף במהירות, ועלולים לסבול ממכת חום המסכנת אותם. כשהם בחוץ . חום יתר מסוכן גם בבית, ומהווה גורם המגביר סיכון למוות בעריסה".

זה אולי נשמע מפחיד, אבל הפתרון פשוט: בקיץ מומלץ להלביש תינוקות בשכבה אחת בלבד, ולמנוע חימום יתר.

אז איך שומרים על איזון נכון – שהתינוק ירגיש נוח, אך לא יעלה חום גוף? זה כמובן תלוי בתנאים. האם החדר ממוזג, מה הטמפרטורה בחוץ. המלצתנו הכללית: הלבישו את התינוק בשכבה אחת יותר מזו שאתם לובשים באותה סביבה נתונה. אם התינוק ישן בשק שינה בלילה, ודאו שהוא עומד בתקן ,עשוי מבד "נושם" כמו כותנה (עדיף) והלבישו את התינוק בשכבה דקה אחת. בבתים ממוזגים מומלץ על בגד ארוך מבד קל. מומלץ לשמור על  טמפרטורת בטווח של 22 – 23 מעלות צלסיוס.       .

כשאתם יוצאים לטיול, שמרו על קשר עין עם התינוק שבעגלה. הימנעו מכיסוי העגלה בחיתול או כיסוי בד אחר שימנע קשר עין ויגרום לחימום יתר של התינוק   (ראה פוסט בנושא כיסוי עגלות ), שימו לב שהתינוק אינו משנה צבע ואינו מזיע . מעת לעת בדקו את חום גופו על ידי מגע בחזה.  בשלב מסוים תרצו לקחת את התינוק לים או לבריכה. אין בכך בעיה, כל עוד אתם מקפידים לבדוק את חום גופו באופן תדיר ולמנוע התחממות. עד גיל שישה חודשים אין לחשוף את התינוק לשמש ויש לדאוג להניחו בצל מלא כל הזמן. גם לאחר מכן יש להגן על עורו העדין של התינוק באמצעות קרם הגנה מתאים, שרוולים ארוכים וכובע המכסה את העורף. כל הבגדים צריכים להיות קלים ועשויים בד דק ונושם. תמיד עדיף שלא לצאת עם התינוק לטיול או לים בשיא החום והקרינה. עדיף מוקדם בבוקר או לקראת  ערב.

 

.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב email
Email
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן