02-6666833 /  צרו קשר / Русский /العربية / עברית / English

עמותה ישראלית לחקר ומניעת מוות פתאומי בתינוקות

עמותה ישראלית לחקר ומניעת מוות פתאומי בתינוקות

עמותת עתיד תעניק "תו תקן" לבתי חולים

אבן דרך משמעותית במיזם הסמכת בתי החולים בישראל בנושא שינה בטוחה ומניעת מוות פתאומי בתינוקות בישראל:

שערי צדק הוא בית החולים הראשון בישראל שהוסמך  על ידי עמותת עתיד  וארגון CRIBS FOR KIDS  להכשיר הורים למניעת מוות בעריסה. בעמותת עתיד מקווים שבתי חולים נוספים ילכו בעקבותיו.

.

המפגש הראשון של הורים עם תינוקם הוא בבית החולים, לאחר הלידה. הצוות הרפואי שלקח חלק בלידה גם מלווה את ההורים – חדשים או וותיקים – בצעדים ראשונים של טיפול בתינוק.

אחד האתגרים של טיפול בתינוקות הוא להימנע מגורמי סיכון למוות פתאומי המגבירים משמעותית את הסיכון למוות פתאומי של תינוקות בריאים  ולשמור על סביבת שינה בטוחה לתינוק  כדי למנוע כל מוות פתאומי שקשור בשינה.

כחלק מפעילות הארגון האמריקאי CRIBS FOR KIDS, שעמותת עתיד היא פרטנר בינלאומי שלו בישראל, נבנה תהליך הכשרה יסודי לצוותי בתי חולים המטפלים ביילודים, שבסיומו מוענק מעין "תו תקן" המאשר כי בית החולים ערוך  להכשרת הורים בנושא. ומבצע הדרכה והדגמה של התנהלות נכונה להורים.

מימין: ח"כ עידית סילמן, ד"ר ענת שץ, סיגל מזרחי, פרופ' עופר מרין, פרופ' יחיאל שלזינגר

.

בטקס מרשים, שהתקיים בהשתתפות  חברת הכנסת עידית סילמן, יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ד"ר ענת שץ, יו"ר עמותת עתיד, פרופ' עופר מרין –  מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק ופרופ' יחיאל שלזינגר, מנהל בית החולים לילדים על שם וילף בשערי צדק הוענק לבית החולים  "אות הזהב" בנושא מניעת מוות פתאומי ושינה בטוחה לתינוקות.

"היום אני גאה לעמוד בפניכם ולהעניק  לכם את אות הזהב  מטעם עמותת עתיד העמותה הישראלית למניעת מוות פתאומי בתינוקות והארגון האמריקאי CRIBS FOR KIDS לאחר שעמדתם ביעדים להכרה כמרכז מוביל בנושא מניעת סיכון למוות פתאומי ושינה בטוחה לתינוקות", אמרה ד"ר שץ.

נשיאת הארגון העולמי, המסמיך מאות בתי חולים בארה"ב בנושא, גב'  גוידת בנון  שלחה ברכה מוקלטת וחברת הכנסת עידית סילמן עמדה בדבריה על החשיבות הרבה בחינוך הציבור בנושא, שבהתרחשותו הטראגית מביא כאב עצום למשפחות. ריגשה בדבריה  גב' סלין מיכליס שאיבדה בן עקב מוות פתאומי – וקראה לכל הורה להקפיד על הכללים למניעת הסיכון .

"טקס ההוקרה חתם את חודש המודעות העולמית בנושא, ועיתויו בשעה שאנו חווים ירידה משמעותית בתחלואה בקורונה בישראל, בעיקר בזכות משמעת אזרחית, חיסונים וערבות הדדית, מחזק את ביטחוננו כי חינוך הציבור והקפדה על קיום כל ההמלצות הפשוטות יחסית ימנע מקרים טרגיים נוספים", ציינה ד"ר שץ.

בתמונה(מימין): ח"כ עידית סילמן, ד"ר ענת שץ, סיגל מזרחי, פרופ' עופר מרין, פרופ' יחיאל שלזינגר

צילום: דוברות שערי צדק

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב email
Email
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן